Week van warme William

Warme William

#binnenstebuiten

Wist je dat praten over je kleine of grote problemen met iemand die écht naar je luistert, helpt om je beter in je vel te voelen? Maar dat is niet altijd even makkelijk.

Om te tonen dat je ook kan praten zonder woorden slaan kunstenares Prinses Delphine, zanger Metejoor en danser Joffrey Anane de handen in elkaar. Check hun verhaal, volg hun masterclass en giet jouw gedachten zelf ook in muziek, dans, gedichten of een schilderij

Op vrijdag verdeelde we de kinderen van de lagere school in 4 groepen.

Dans, zang, schilderen en schrijven. In deze workshops leerde ze hun gevoelens te uiten.

Namiddag was er een groot afsluitmoment met ook de jarige van de maand, de start van het nieuwe jaarthema en warme William.

De kleuters kregen op woensdag een mooi poppenkastspel door de kleuterjuffen voorgeschoteld en op vrijdag deden ze een zoekwandeling van warme William

Over ons

Wij zijn een kleine, gezellige basisschool in het hartje van Loksbergen, een deelgemeente van Halen. Onze school behoort tot VZW Katholiek Onderwijs Halen Herk-de-Stad.

We werken met het leerplan van Katholiek Onderwijs Vlaanderen om onze doelstellingen te behalen. De titel van het leerplan ‘Zin in Leren, Zin in Leven’ is tegelijkertijd ook wel het streefdoel van onze school.

Streven naar leerlingen die zich thuis voelen op school, graag willen bijleren, samen spelen… daar zetten we met het hele team op in.

Hierbij houden we rekening met de eigenheid, de talenten, de mogelijkheden en de eventuele beperkingen van elk kind. We bieden hen optimale kansen in een leerrijke omgeving en reiken kwaliteitsvol onderwijs aan.

We leren ook onze kinderen bewust zijn van hun eigen talenten en groeikansen waardoor ze met vertrouwen in het leven kunnen staan.